






پس از اتمام یکروز دروغگوئی و قالب کردن یک هواپیمای تک سرنشین فابیر گلاس که احتمالا بصورت کیت از کشور دوست و برادر بلاروس خریداری شده و با هزارمن سریش به ریش ملت چسبانده عازم صرف چلوکباب کوبیده همراه با دوغ اب علی !! با سایر سرداران دزد عضو کنسرسیوم خاتم الانبیا و سردارفیروز خیک ابادی در رستوران طلایی دفاع مقدس به دوربین خیره شده اند و میپرسند
کیف کردید گوبلز و موسولینی در مکتب ما درس نخوانده بودند!
اولا چنین هواپیمایی بچه دردی میخورد زمانی که خو د خلبانش بزور دران قفس شیشه ای نشسته است و بعد اساسا کجای ساخت یک چنین اسباب بازی ربط به وزارت دفاع دارد؟
هرروزه در سرتاسر دنیا مردم در گاراژ منزلشان و یا در حیاط خلوت خانه اشان از این نوع اسباب بازیهای جورواجور میسازند و بعد با تریلی انرا به اولین فرودگاه مخروبه شهرشان میبرند و گشتی در هوا میزنند نه از تشریفات نظامی خبری است ونه از رونمایی چنین مضحکه ای! و نه از مصاحبه با خبرنگاران داخلی و خارجی اثری! اگر هیچکدام از اینها هم که میگویم واقعیت نداشت اساسا ساخت چنین هواپیمائی با چنین جثه ای چه جای اینهمه سروصدا و منم زدن دارد وقتی که کشورهای دیگر در حال برنامه ریزی برای سفرهای تفریحی به کره ماه و ساخت مجموعه های بزرگ در کره مریخ هستند
انچه که تعجب من و همگان را برانگیخته این است که تاکی میشود ملتی را اینگونه سخیفانه به بازی گرفت
عکس و گزارش مطبوعات در مورد این هواپیمای دست ساز خانگی در فرانسه و سویس
The Cri-Cri, French homebuilt ultralight aircraft

History of the most famous French Homebuilt Cri-Cri
The whole story of Cri-Cri, one of the world's most famous homebuilt aircrafts, begun in 1971, when CriCri's aircraft designer Michel Colomban started work on this tiny aircraft with two engines. His goal was to build a very small and economical plane powered by two engines, that would be capable of flying even some aerobatic maneuvers. They say, that he also wanted not to exceed his budget over 1000 USD including two engines, which was quite hard to believe even in early 70s.
Constructional time took around 1500 working hours, spread to couple of years. The plane became reality in 1973 and was given a name after Michel Comomban's daughter, who was also often called 'Cri-Cri'.
Cri-Cri's maiden flight was performed by test pilot Robert Buisson. It took place at 'Guyancourt Airport' on 19th July 1973, just stone's throw from Paris. After some pre-flight landing gear tests, Michel with Robert decided to change CriCri's current two-wheeled gear to more safe three-wheeled gear. Later on, everything was prepared for take-off. Robert gave it some gas and the aircraft smoothly accelerated to 100 km/hour just within eight seconds and took wing above runway...
اینهم فیلمی ازیکی از این کیتهای دست ساز در کشور سویس که ظاهرا با موتور ماشین چمن زنی به هوا میپرد که عوامل استکبار جهانی پیشاپیش یعنی در سال ۱۹۷۷انرا از مبتکران بعد از عنقلاب اسلامی ربوده بودند و قبل از بلای ۳۱ ساله و بدون اجازه هیئت موتلفه و نوچه نسخه پیچیده دگردیس شده ای بنام تحفه هزاره سوم به اسمانهای اروپا پرواز دادند
لینکهای مربوطهhttp://www.cricri.zoomshare.com/
http://www.pilotmix.com/index.php?pgid=11&lang=en&maxInfo=168
http://www.aviationtrivia.info/Cri-Cri.php
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home